VÅRE STANDARD LEVERINGSBETINGELSER:
Alle bestillinger i hippo.no nettbutikken sendes fraktfritt i Norge!
Alle varer som bestilles i nettbutikken hippo.no blir sendt med brev eller Postens servicepakke.
NB: Ved ordreverdi under 250,- kroner tilkommer et ordregebyr på 50,- kroner.
UTLANDET OG SVALBARD:
Da vår nettbutikk pr. dags dato IKKE håndterer ordrer UTEN beregning av merverdiavgift (moms/mva.) kan vi ikke levere varer til utlandet. Dette betyr dessverre også at bestillinger med leveringsadresse på Svalbard vil bli fakturert MED merverdiavgift!
BETALING:
Alle kjøp i nettbutikken hippo.no MÅ betales med kredittkort (VISA eller Mastercard) ved bestilling.
HVOR ER VARENE ?
Du må være logget inn kunde for å se kontosiden. Her kan du følge med i behandlingen av ordren, spore forsendelsen hos Posten (hvis forsendelsen er sendt med Postens servicepakke) og sjekke hva du tidligere har handlet i nettbutikken hippo.no.
Lykke til!
Salgsbetingelser
Generelt
Våre salgsbetingelser gjelder for alt salg av varer gjennom hippo.no. Disse betingelsene vil sammen med din bestilling på hippo.no utgjøre avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på hippo.no er kun tilgjengelig på norsk.
Det er kun personer over 18 år med leveringsadresse i Norge (unntatt Svalbard og Jan Mayen) som kan handle på hippo.no. Alle kjøp i nettbutikken må betales med kredittkort ved bestilling.
Kjøp i nettbutikken er bl.a. regulert av:
- forbrukerkjøpsloven
- markedsføringsloven
- personopplysningsloven
- ehandelsloven
Ved å følge disse lenkene finner du alt om dine rettigheter og plikter ved kjøp i nettbutikken hippo.no.
Parter:
Selger er:
Døvigen AS med postadresse: Postboks 6034 Etterstad, 0601 Oslo.
Døvigen AS har besøks- og leveringsadresse: Grenseveien 99, 0663 Oslo
Du kan nå oss på telefon 23 05 10 50 eller kundeservice@dovigen.no
Kjøper er:
Den personene som er oppgitt med navn og adresse i bestillingen.
Selger benevnes heretter med ”vi” og kjøper med ”du”.
Rettigheter ved feil eller mangler:
Ved mottak av pakka bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om vi har levert riktige varer, at varene er uten feil og mangler og at de ikke er skadet.
Dersom det ved mottak av varene oppdages feil eller mangler kan du kreve retting av feilen, ny levering eller at kjøpet heves.
Melding om skade, feil eller mangler ved varene kan overbringes pr. telefon, e-post eller brev. Ved skriftlig melding skal du motta bekreftelse på at vi har mottatt reklamasjon.
Angrerett:
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp av varer i nettbutikken hippo.no.
Angreretten gjelder om du seinest innen 14 dager etter mottak av varene gir oss melding om dette (angrefrist).
Ifølge §2B gjelder ikke angreretten når samlet innbetalt sum, inkludert fraktkostnader, er under kr. 300,-.
Dersom du ved levering ikke har mottatt angrerettsskjema utvides angrefristen til 3 måneder.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, skal varene leveres tilbake til oss i samme stand som du mottok dem.
Alle varer som du ønsker å returnere skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Kostnader til returforsendelsen må betales av deg. Ved returen skal angrerettskjemaet følge med til oss.
Ifølge angrerettloven er vi forpliktet til å betale tilbake til deg kostnaden for varene, inkludert fraktkostnadene (hvis du returnerer alt).
Ønsker du å bytte varer må du betale frakt fra deg til oss og fra oss til deg igjen!
Tvister:
Vi skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom vi ikke lykkes kan du kontakte nærmeste Forbrukerrådskontor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Er det nødvendig å bringe saken inn for domstolene, skal dette avgjøres i ditt verneting.